Aanvraag en verantwoording SectorplanPlus

Page top visual

We hebben praktische informatie over het aanvragen van subsidie voor het SectorplanPlus voor je op een rijtje gezet.

Wanneer kun je subsidie aanvragen?

Je vraagt subsidie aan voor het SectorplanPlus bij de werkgeversorganisatie in uw regio. Bij ZorgpleinNoord is dat voor de arbeidsmarktregio’s Friesland, Groningen en Drenthe.
De subsidie voor de verschillende tijdvakken kun je alleen aanvragen tijdens de openstelling van de verschillende tijdvakken. We hebben alle data voor je op een rijtje gezet.

Wie mag subsidie aanvragen?

De voorwaarden voor de aanvraag verschillen per tijdvak en zijn te lezen in het Programma van Eisen. Of jouw organisatie in aanmerking komt, kun je bekijken op de website van SectorplanPlus

Hoe vraag je subsidie aan?

Tijdens de openstelling van de tijdvakken, kun je subsidie aanvragen via de website van Sectorplanplus. Heb je al eerder een aanvraag gedaan? Log dan in om een nieuwe aanvraag in te dienen. Is dit de eerste aanvraag? Maak dan een account aan en volg de instructies op de site. Lukt het niet? Neem dan contact op met sectorplanplus@zorgpleinnoord.nl

Hoe gaat het verder?

Na de aanvraagperiode nemen wij binnen een maand contact met je op om de aanvraag door te nemen. Bij een positieve beoordeling, zetten wij de aanvraag op beoordeeld. Je ontvangt daarvan bericht via de mail. Alle aanvragen worden na de beoordelingsfase voorgelegd aan het Ministerie van VWS. Na een positieve beoordeling van het ministerie, is het bedrag ook daadwerkelijk voor jouw organisatie gereserveerd.

En krijg ik dan het geld?

Om ook daadwerkelijk het gereserveerde bedrag te krijgen, moet je een administratie bijhouden waaruit blijkt de deelnemers waarvoor je subsidie hebt aangevraagd, ook gestart zijn en hun opleiding hebben beëindigd. Dit doe je in het portal (SABA) dat je kunt vinden op de website van SectorplanPlus

Hieronder kun je het Handboek Projectadministratie SectorplanPlus downloaden, waarin staat beschreven hoe je de administratie moet bijhouden. De handleiding van het SABA-portal vind je ook in onderstaande downloadlijst.

Als alle registraties positief zijn beoordeeld, krijgt jouw organisatie het subsidiebedrag dat is gerealiseerd. De uitbetaling vindt plaats tijdens tussentijdse voorschotten of aan het einde van het tijdvak.

Handboek Projectadministratie SectorplanPlus & Handleiding van het SABA-portal

Bij wie moet ik zijn als ik vragen heb?

Lukt het niet (goed) met de administratie? Kom dan langs bij een van onze bijeenkomsten of workshops die we regelmatig organiseren. Je kunt ook contact opnemen met een van de medewerkers van SectorplanPlus bij ZorgpleinNoord via sectorplanplus@zorgpleinnoord.nl.

Niet alle vragen en antwoorden staan in het Handboek. Veel vragen (en antwoorden) kun je ook terugvinden op de website van SectorplanPlus.