Vlogtraining ‘Van interne trots naar extern werven’ (Groep 1)

Training

Page top visual
Rummerinkhof 2, Haren

Een paar jaar geleden had nog niemand ervan gehoord, maar vandaag de dag zijn vlogs razend populair en hebben sommige vloggers meer dan een miljoen abonnees. Dit inzicht heeft geleid tot het idee om zorgmedewerkers hun enthousiasme over hun vak, werkplek en hun ervaringen te delen via persoonlijke vlogs. Dit levert een authentiek beeld op van het werken in de betreffende zorgorganisatie. De training is opgezet in samenwerking met Walt Wonder Schmidt - een partij die gespecialiseerd is in het geven van vlogtrainingen. Zij leiden je op tot volwaardig vlogger en zetten daarbij de kracht van authenticiteit en persoonlijkheid in. Bovendien maken zij van de door jou aangeleverde beelden 3 complete, professioneel gemonteerde vlogs.

Vlogtraining groep 1 - Sessie 1

Rummerinkhof 2, Haren

Introductie. Na een inleiding met theoretisch kader stel je een plan van aanpak op (met daarin doel, doelgroep en boodschap), kies je een type vlog en werk je een format voor een serie uit.

Vlogtraining groep 1 - Sessie 2

Rummerinkhof 2, Haren

Script. Hoe bouw je een vlog op? Hier ga je daadwerkelijk aan de slag met filmen met aandacht voor: wat voor materiaal heb je nodig, hoe kom je in beeld en welke beelden stuur je op voor montage naar de vlogtrainer?

Vlogtraining groep 1 - Sessie 3

Rummerinkhof 2, Haren

Verdiepen. Je werkt aan je persoonlijke stijl, maakt keuzes op het gebied van imago, verdiept je in montagetechnieken en leert hoe je het bereik van je vlog vergroot.

Vlogtraining groep 1 - Sessie 4

Rummerinkhof 2, Haren

Opfrisworkshop. Je gaat dieper in op technieken, deelt ervaringen etc.

Vlogtraining groep 1 - Sessie 5

Rummerinkhof 2, Haren

Opfrisworkshop. Je gaat dieper in op technieken, deelt ervaringen etc.

Doelstellingen van de training

  • Middels de persoonlijke trots van de vloggende medewerker werken aan een positiever imago van de sector zorg & welzijn
  • De aantrekkelijkheid van de eigen organisatie als werkgever vergroten
  • De identificatie van externe doelgroepen met de huidige medewerkers en de werkvloer op gang brengen
  • De instroom van nieuwe collega’s stimuleren voor de sector zorg en welzijn en de eigen organisatie

Inhoud en opzet vlogtraining ‘Van interne trots naar extern werven’

Hoe creëer je een positief imago voor zorg en welzijn? En geef je tegelijkertijd een realistisch beeld van de sector? Hoe vergroten je de instroom van nieuwe collega's? En hoe zet je de eigen organisatie als aantrekkelijke werkgever neer?

De training bestaat uit 5 deelsessies van elk ongeveer 3 uur.

En verder krijgt de deelnemer en de deelnemende organisatie

  • 3 vlogs + nabewerkingen
  • Telefonische/ mail ondersteuning tijdens het hele traject
  • Begeleiding op het gebied van distributie

Voor wie

Voor alle medewerkers van de bij Zorgpleinnoord aangesloten organisaties die affiniteit hebben met vloggen, bereid zijn om regelmatig te vloggen en de bereidheid om met hun vlog de doelstellingen van de training te ondersteunen en de vlog te delen.

Omdat we zo veel mogelijk organisaties een kans willen geven om de training te volgen, kunnen maximaal twee mensen per organisatie zich aanmelden voor de training.

Kosten

De kosten voor deze training zijn nog nader te bepalen.

Vragen?

Wil je meer informatie over de vlogtrainingen, neem dan contact op met

Harryette van den Broek-Vogelzang

Harryette van den Broek-Vogelzang

Programmamanager

050-5757470 h.vandenbroek@zorgpleinnoord.nl LinkedIn

Mede mogelijk gemaakt door:

Walt Wonder Schmidt

Walt Wonder Schmidt

ZorgpleinNoord biedt de informatiebijeenkomst en training aan in samenwerking met Walt Wonder Schmidt , een partij die gespecialiseerd is in het geven van vlogtrainingen.

Voor wie

Voor iedereen